ایده ساده و البته خلاقانه آقای کانسو رستوران او را به چنان موفقیتی رساند که در لیست رستوران‌های پیشنهاد شده دنیا قرار گرفته است. رستوران آقای کانسو با بیش از ۵۰ شعبه در ژاپن هیچ وقت تعطیل نمی‌شود.

رستوران کانسو - ژاپن

همشهری آنلاین - فاطمه عباسی: رستوران‌گردی یکی از سرگرمی‌های رایج در دنیاست که این سال‌ها و با شیوع بیماری کووید با مشکل روبرو شده بود؛ چه بسا افرادی که با هدف صرف غذا در رستورانی خاص سفری دور و دراز را تدارک دیده‌ بودند اما کرونا دست و بال آنها را بست؛ رستوران آقای کانسو اما با یک ایده درخشان غذاهای خود را به بهداشتی‌ترین شکل ممکن عرضه کرد و بر سر زبان‌ها افتاد.

این ایده درخشان چیزی نبود جز رد شدن از مرزهای شناخته شده این حرفه: رستوران‌های معروف جهان همگی یک ویژگی مشترک دارند؛ غذایی تازه سرو می‌کنند و هرچه غذا تازه‌تر باشد، عطر و طعم واقعی‌تر و خوشایندتری دارد. اما رستوران آقای کانسو از این قاعده مستثنی است.

تصاویری از عجیب‌ترین رستوران ژاپنی | این رستوران مرزهای این حرفه را رد کرده است

احتمالا شما هم تا کنون به رستورانی که غذای کنسروی سرو می‌کند فکر نکرده‌اید اما بد نیست بدانید که این ایده‌ مشهور آقای کانسو است. خوردن غذاهای کنسروی قطعا اولین و بهترین ایده آنهم در ژاپن که به غذاهای تازه و رنگارنگش شهرت دارد نیست؛ رستوران آقای کانسو با همین ایده شروع به کار کرد و به زودی توانست اسم و رسمی پیدا کند و حتی در سایت تیریپ ادوایزر نیز ریویوهای خوبی بگیرد.

تصاویری از عجیب‌ترین رستوران ژاپنی | این رستوران مرزهای این حرفه را رد کرده است

اکنون این رستوران با بیش از ۵۰ شعبه در سراسر کشور ژاپن به عادت یا اشتیاق افراد برای خوردن غذاهای کنسروی و تجربه کردن این شیوه جدید از رستوران‌داری پاسخ داده و تقریبا در هر شهر یک شعبه دارد؛ البته اگر ویزای سخت ژاپن را بگیرید و پروازی در حدود ۲۵ ساعت را تحمل کنید!

طراحی رستوران‌های زنجیره‌ای کانسو همگی از یک الگوی مشترک پیروی می‌کنند: بشکه‌های بزرگ قرمز و علائم قرمز تیره که محل ایستادن مشتری‌ها و راهنمای آنها هستند.

تصاویری از عجیب‌ترین رستوران ژاپنی | این رستوران مرزهای این حرفه را رد کرده است

منوی رستوران کانسو شامل بیش از ۳۰۰ نوع غذای مختلف است و از انواع گوناگون قوطی در سراسر جهان استفاده کرده است. قیمت غذاها از ۲۰۰ ین شروع می‌شود و تا ۲۰۰۰ ین بالا می‌رود؛ هر کنسرو یک برچسب رنگی دارد که قیمت آن غذا را نشان می‌دهد.

در این منوی متنوع، غذاهای محبوب و شاید غیر محبوب، همه چیز پیدا می‌شود: از ساردین، ماهی تن و مرغ گرفته تا جگر دودی، شیر دریایی و گراز وحشی!

تصاویری از عجیب‌ترین رستوران ژاپنی | این رستوران مرزهای این حرفه را رد کرده است

این رستوران کنسروهای مخصوص خودش را نیز عرضه می‌کند؛ خرچنگ قرمز، پائلا (نوعی غذای اسپانیایی)، کاری تند، ترشیجات، تاکویاکی و رول‌های تخم مرغی. تنوع کنسروها شگفت‌انگیز است اما به هر حال بعد از انتخاب کنسرو مورد نظر، پیش خدمت آن را برای شما می‌جوشاند و سرو می‌کند.

شما همچنین می‌توانید کنسروهای متنوع دیگری مثل انواع برنج، پاپ کرن، حشرات و حتی نان نیز برای بردن به منزل خریداری کنید.

درست است که غذاهای کنسروی در رده غذاهای سلامت طبقه‌بندی نمی‌شوند اما این ایده یکی از بهترین‌های نوع خود است و گذشته از جذابیت آن، در شرایطی هم البته کار مردم را راه انداخته است.

کد خبر 666205
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha